
Crysisfacts
Crysisfacts
Crysis (читається як Кра́йзис, з англ. — «Криза») — відеогра, військово-фантастичний шутер від першої особи з елементами тактичного шутера, розроблений німецькою компанією Crytek і виданий Electronic Arts. Перша гра однойменної серії із трилогії[13][14][15]. Crysis був випущений 13 листопада 2007 року в Північній Америці, 15 листопада в Австралії, 16 листопада в Європі, 23 листопада в Новій Зеландії й 29 листопада в Японії[1][2] ексклюзивно для персональних комп'ютерів. 18 вересня 2008 року, майже через рік після релізу, Crysis став доступний для завантаження через інтернет-сервіс цифрової дистрибуції Steam[3][4][5][6][7].
Початкові цифри продажів, згідно з агентством NPD Group, засвідчували, що гру спіткав комерційний провал[16][17][18][19]. Однак під час конференції «EA Q3 2008 Earnings Conference Call» було проголошено, що у всьому світі продано понад 1 млн, копій гри Crysis в фінансовому кварталі[20][21]. На кінець червня 2008 року було продано понад 1,5 мільйонів копій гри у всьому світі[22].
Події Crysis розвиваються у вигаданому майбутньому, у 2020 році, коли на острові біля узбережжя Китаю був виявлений древній інопланетний космічний корабель[23]. Одиночна кампанія пропонує гравцеві зіграти роль бійця спецзагону United States Delta Force Джейка Данна (англ. Jake Dunn) з позивними Кочівник (англ. Nomad). Номад озброєний різноманітною футуристичною зброєю та обладнанням, в особливості нанокостюмом (англ. Nano Muscle Suit). У Crysis гравець бореться з військовими північнокорейської армії та інопланетними ворогами у чотирьох різноманітних локаціях: у джунглях тропічного острова, усередині «Льодяної сфери» (що складається з тих самих джунглів, тільки заморожених), безпосередньо всередині космічного корабля (на якому панує невагомість) і на американському авіаносці[24].
Ігровий рушій Crysis, CryEngine 2, використовує новий API Direct3D 10 для візуалізації графіки і включає ігровий редактор рівнів Sandbox 2, який використовувала Crytek для створення гри[25].
5 червня 2008 року було анонсовано доповнення Crysis Warhead[26]. Воно було випущене 18 вересня 2008 року в роздрібному продажі й через Steam[27]. У березні 2011 року була випущена у продаж «Crysis 2»
Crysis Remastered для Ninetendo Switch вийшов 23 липня 2020 року.[28] Ремастер гри для Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One заплановано випустити у 2020 році.[29]
Ігровий процес
[ред. | ред. код]
Crysis розвиває основні ідеї геймплею попередньої гри Crytek — Far Cry[30]. Дія знову ж відбувається в джунглях, і гравець може вирішити кожну поставлену задачу різноманітним чином.
Однією з найголовніших особливостей геймплею гри є нанокостюм, в який одягнений головний герой. Крім захисту тіла від поранень, нанокостюм здатен розподіляти свою енергію для надання певних здібностей своєму носієві.
У Crysis з'явилась можливість модифікувати зброю, змінюючи її для більшої ефективності бою в різних умовах. На зброю можна поставити оптичні приціли, підствольні гранатомети, глушники, тактичні ліхтарі й решту модифікацій, які найбільш підходять під ситуацію.
Ігровий штучний інтелект (AI) ворогів істотно покращений порівняно з Far Cry; він став більш реалістичним і правдоподібним. Ворожі солдати постійно використовують тактичні маневри, працюють у команді, ховаються та влаштовують засідки на місцевості, а також адаптуються до навколишнього середовища й умов, що змінюються. Штучний інтелект солдатів також реагує на звуки і рухи, викликані рухом гравця[31]. Доки ворожі солдати не залучені до бою, вони показують типову й цілком життєву поведінку. Вони курять, позіхають, розмовляють, випорожнюються, ремонтують машини, патрулюють місцевість, вітають вищих офіцерів тощо. Іноді ці дії залежать від того, чи був гравець виявлений раніше. Якщо Номада не побачили у деяких місіях, він може знайти ворогів що сплять, коли прибуває до місця призначення. Якщо протагоніст буде помічений, підніметься тривога, і вороги будуть попереджені[32].
Нанокостюм
[ред. | ред. код]
Нанокостюм (англ. Nano Muscle Suit) — вигаданий технічний пристрій, силовий екзоскелет, що при роботі використовує нанотехнології[33].
Ідея створення та дизайн нанокостюма, за словами головного ігрового дизайнера Бернда Димера (англ. Bernd Diemer), були натхнені американською воєнною програмою United States Future Force Warrior 2020[34]. Ерік Лагель (англ. Eric Lagel), співробітник компанії Crytek, говорить, що нанокостюм — «це одна з головних "фішок" Crysis, і ми просто не могли не додати його до мультиплеєра. Нанокостюм — це всього лиш зброя, якої не було в інших іграх»[35].
Основна особливість нанокостюма — його режими роботи, котрі дають людині-користувачу нові можливості й збільшують існуючі. У нанокостюмі присутні 4 режими. Одночасно може бути увімкнений тільки один режим, тобто неможливо використовувати два й більше режимів одночасно. Також нанокостюм завжди повинен перебувати в одному з чотирьох режимів, тобто його неможливо «вимкнути». Вимкнення може відбуватись тільки під час одиночної гри і згідно зі скриптами. Крім режимів, нанокостюм володіє іншими додатковими можливостями.
Режими нанокостюма:
- Захист (англ. maximum armor) — енергія костюма перерозподіляється на захист і відновлення ран. На максимальному запасі енергії костюм здатний витримати достатньо великі пошкодження, наприклад вибух гранати у безпосередній близькості від його власника або постріл із снайперської гвинтівки. Однак, якщо енергія буде витрачена, отримані людиною пошкодження будуть віднімати його здоров'я. При атаці людини-користувача, костюм у цьому режимі випромінює молочно-біле сяйво.
- Сила (англ. maximum strength) — завдяки наномеханічним м'язовим сервопосилювачам[36][37] у цьому режимі збільшується м'язова сила людини-користувача. Режим збільшення м'язової сили може використовуватися для виконання стрибків у висоту й ефективного ближнього кулачного бою. Також суттєво компенсується тряска зброї й віддача при пострілах[38]. Енергія витрачається при кожному ударі, пострілі чи стрибку. Костюм у цьому режимі постійно випромінює неяскраве червоне світіння[39].
- Швидкість (англ. maximum speed) — пришвидшення роботи синапсів центральної нервової системи[39], унаслідок чого в людини, одягненої в нанокостюм, тимчасово підвищується швидкість пересування. Енергія витрачається під час бігу й при рукопашному бої, в інший час не витрачається, однак швидкість ходи в такому режимі дещо більша, а час перезарядки зброї — менший, ніж у режимі сили або режимі захисту. Режим збільшення швидкості може використовуватися для стрибків у довжину. Під час дії костюм випромінює неяскраве біле сяйво, що «перетікає» по ньому.
- Невидимість (англ. cloak) — людина-користувач стає майже повністю прозора для світла, що робить її практично невидимою[40][41]. Режим невидимості витрачає енергію весь час своєї дії, причому енергія витрачається тим швидше, чим активніше пересувається людина-користувач. Особливо швидко енергія витрачається під час бігу й стрибках, а найбільш повільно, коли користувач крадеться чи взагалі нерухомий. Режим невидимості не робить людину-користувача абсолютно невидимим, супротивники можуть помітити його за побічним випромінюванням костюма при наближенні до нього впритул. На відміну від особової зброї, предмети оточення, що переносяться користувачем у руках, не стають невидимими, що також може стати причиною виявлення. При будь-якій грубій взаємодії з навколишнім середовищем, чи то постріл із зброї, кидок предмета чи рукопашний удар, режим невидимості вимикається, енергія обнуляється, і костюм автоматично переходить у режим захисту.
На початку місії Assault боєць із позивним Псих (із загону Дельта, див. нижче), перебуваючи разом з Номадом у VTOL'і, говорить рядовому морпіху Джонсону про ціну нанокостюма, яка становить близько 1 000 000 $.
Нанокостюм володіє дистанційним механізмом самознищення, при використанні якого сам костюм і його носій згоряють, не залишаючи видимих слідів. Ця функція використовується для того, щоб нанокостюм не дістався противнику.
Через властивості нанокостюма постійно регенерувати здоров'я, гра повністю позбавлена аптечок. Однак всі дії виснажують резерви відновлюваної енергії костюма; енергія перезаряджається найшвидше в режимі захисту. Костюм може бути швидко переключений між режимами використовуючи систему жестів мишкою (англ. Mouse gestures), яка додає важливий тактичний елемент у бій. Інтегрована в шлем костюма маска має свій власний HUD (англ. Head-Up Display), котрий відображає такі дані, як тактична карта й поточний рівень енергії. Таким чином, вся видима інформація є електронною за природою, що визначається за такими речами, як зчитування, що завантажуються й візуальні спотворення під час аварійних ситуацій. Вбудовані утиліти вмикають двостороннє радіо, кишеньковий комп'ютер (PDA) і можливість запису аудіовізуальної інформації, а також такі особливості, як нічне бачення та зміна кратності зображення (вбудований бінокль). Усі ці здібності доступні в синглплеєрі.
Зброя
[ред. | ред. код]Докладніше: Crysis (серія ігор)#Ручне озброєння й амуніція
Гравцю доступна стандартна гамма зброї, притаманна більшості шутерів від першої особи. Сюди входить як звичайне озброєння (пістолет, дві автоматичні гвинтівки, дробовик і інші), так і науково-фантастичне (гвинтівка Гауса), а також інопланетне (англ. MOAC — Molecular Accelerator — Молекулярний Прискорювач прибульців). Уся зброя може бути змінена за допомогою відповідних «насадок» (ґаджетів, пристроїв); ці пристрої можуть бути дані гравцю за замовчуванням, отримані з підібраної зброї чи куплені в мультиплеєрі. Одного разу придбанні, вони можуть бути видалені тільки з причини смерті чи скриптову втрату інвентарю під час розвитку сюжету в синглплеєрі, наприклад. Якщо під час гри гравець у синглплеєрі причіплює ліхтарик до своєї гвинтівки, яку потім викидає, то це не вважається за втрату, і цей пристрій буде доступний у майбутньому.
Модифікація (змінення, апгрейд, але зовсім не обов'язково покращення) зброї різними насадками можлива завдяки рейковій системі напрямних (англ. RIS — Rail Interface System), яка вмонтована в кожний екземпляр зброї, що використовується. Зокрема, використовуються планки Пікатінні (англ. Picatinny Rail), які в дійсності присутні в багатьох сучасних зразках зброї[42]. У зброї є 4 точки кріплення, куди можуть бути прикріплені насадки: верхня (надствольна) напрямна, нижня (підствольна) напрямна, дуло й кріплення зліва від ствола. Таким чином, деякі пристрої не можуть бути сполучені; наприклад, неможливо використовувати одночасно підствольний гранатомет і транквілізатор, або ліхтар і лазерну цілевказівку. Декотрі види зброї не мають деяких напрямних зважаючи на конструктивні особливості; наприклад, дробовик не має підствольної напрямної; відповідно, на нього неможливо встановити підствольний гранатомет.
Опції пристроїв дають більшу кількість варіантів модифікації основної зброї, навіть якщо результат цієї зміни може здаватися дивним. Наприклад, оптичний приціл змінної кратності 4x/10x може бути прикріплений до дробовика, що стріляє картеччю на ближні дистанції.
Додатково, у більшості зброї можлива зміна режиму вогню (наприклад, стрільба поодинокими і чергами). Crysis також містить деякі можливості, які з'явилися в інших недавніх шутерах, наприклад можливість кидка гранати без її попереднього вибору в меню й зміна сили кидка гранати[43].
Важливо зазначити, що в мультиплеєрі зустрічається зброя, яка недоступна в синглплеєрі. Сюди належать MOAR (англ. Molecular Arrestor — Молекулярний розрядник)[44], протитанкові й протипіхотні міни, а також деяке інше озброєння й оснащення. У мультиплеєрі в режимі Power Struggle за допомогою TAC-gun (англ. TAC — Tactical Atomic Cannon — Тактична Атомна Гармата) можна знищити базу ворога.
Транспортні засоби
[ред. | ред. код]Докладніше: Crysis (серія ігор)#Транспортні засоби
У Crysis присутній великий вибір транспортних засобів; більшість з них доступні гравцю. Доступні наземні засоби пересування включають багато техніки, починаючи з легких джипів і закінчуючи важкими танками. До морських засобів пересування належать легкі моторні човни, судна на повітряній подушці й підводних крилах. У всіх транспортних засобах (пікапах, хаммерах і навіть танках) є режим пришвидшення, який активується натисненням клавіші пришвидшення. Вибір літальних засобів лімітується одним північнокорейським бойовим гелікоптером і вигаданим американським літальним апаратом вертикального зльоту й посадки — VTOL (англ. Vertical Take-Off and Landing — Літак вертикального зльоту й посадки), кожен із яких здатний транспортувати невеликі групи бійців (6 десантників у салоні, а також кулеметник і пілот у кабіні, окрема роль кулеметника доступна лише у мультиплеєрі, а пілоту завжди доступна ракетна установка).
Колісні транспортні засоби мають зональну систему пошкоджень, що найбільш помітно на прикладі шин, що прострілюються. У гусеничних транспортних засобах, таких як танки чи БМП, можливе знищення гусениць. Також можна вистрілити у зовнішні паливні каністри для їх детонації й подальшого підриву транспортного засобу; палаючий остов буде завдавати шкоду всім об'єктам поблизу своєї високої температури. Навіть якщо всі шини транспортного засобу пробиті, він все ще може повільно їхати на ободах колісних дисків. Те ж саме стосується гусеничних транспортних засобів, у яких знищені гусениці. До засобів, які є в грі, але не можуть використовуватися гравцем, належать реактивний літак, екскаватор і великі судна. Сюди належать й всі інопланетні засоби.
Перебуваючи усередині транспортного засобу, гравець має можливість огляду як від першої, так і від третьої особи. У другому випадку гравець також має можливість ворочати віртуальну камеру огляду приблизно на 45° вліво й вправо від лінії направлення руху транспорту. Також в режимі від третьої особи є можливість віддаляти і зближувати віртуальну камеру.
Важливо зауважити, що суттєва кількість транспортних засобів доступна для гравця тільки у мультиплеєрі. Наприклад, така техніка, як гелікоптер, зенітна самохідна установка, гусенична БМП, колісний бронетранспортер, судно на повітряній подушці й підводних крилах, недоступна або обмежена в синглплеєрі.
Бронетранспортер — амфібія
У грі присутній один прихований транспортний засіб — плаваючий бронетранспортер—амфібія (англ. amphibious Armoured personnel carrier — APC). За функціональністю бронетранспортер дуже схожий на БМП: те ж озброєння (автоматична гармата й ракетна установка) й кількість екіпажу (6 чоловік), котрий він спроможний перевезти. Єдиною відмінністю є пробивні шини замість гусениць у БМП і можливість плавати на воді[45].
Цей транспортний засіб можна використовувати лиш у мультиплеєрі тільки тим гравцям, які купили ліцензійне колекційне видання Crysis або оформили попереднє замовлення через магазин EAstore. Крім того, у мультиплеєрі БТР може використовувати тільки безпосередній покупець, інші гравці, що грають в мультиплеєрі разом із ним, не можуть використовувати БТР. Після того, як гравець-покупець покине дану технічну одиницю, нею зможуть скористатися члени команди покупця, а противник зможе її захопити[46][47].
Важливо зазначити, що бронетранспортер присутній у всіх версіях гри, просто він «заблокований». При створенні й редагуванні карт у редакторі рівнів Sandbox його можна використовувати всім незалежно від версії гри і типу замовлення.
Інтерактивність
[ред. | ред. код]
Інтерактивність у грі перебуває на дуже високому рівні. У грі присутня безліч елементів віртуального світу, що належать до руйнованого оточення. Гравець може взаємодіяти із безліччю різноманітних предметів оточенні, таких як: бочки, ящики, гілки, стовбури дерев, кругляки, різноманітні тварини, посуд, верстати, обривки паперу тощо. Речі й предмети можна підіймати, класти, кидати (з режимом сили і без) і використовувати як зброю ближнього бою. Легкі хатини можливо повністю зруйнувати, дерева можна валити вогнепальною зброєю чи кулаками в режимі сили, а листя й легкі гілки прогинаються, коли гравець зачіпає їх при пересуванні[48]. Попри численні можливості, гра ніяк не зобов'язує гравця до використання інтерактивних об'єктів; дехто може пройти Crysis і взагалі не помітити подібної опрацьованості світу. Це дозволяє віднести проєкт до ігор-пісочниць, які дають гравцю базис для позасценарних експериментів.
Для створення такого високого рівня інтерактивності й такого великого руйнування середовища, Crytek використовує фізичний рушій власної розробки CryPhysics, який тісно інтегрований із ігровим рушієм CryEngine 2 і є його підсистемою[49]. Важливо зазначити, що в грі відсутня фізика Ragdoll, хоча вона підтримується рушієм і навіть додана в його офіційну специфікацію[50]. Очевидно, це пов'язано з бажанням розробників зменшити вікові рейтинги гри. Попри те, що анімація «ганчіркової ляльки» у грі вимкнена, після виходу гри були випущені модифікації, які її вмикають[51].
Рівні складності
[ред. | ред. код]
У грі присутні чотири рівні складності: легкий (англ. easy), середній (англ. medium), тяжкий (англ. hard) і дельта (англ. delta). У більшості шутерів збільшення рівня складності призводить, зазвичай, до збільшення реакції й влучності ворогів, до збільшення пошкоджень, що наносяться ворогами, і до зменшення запасу здоров'я протагоніста. У Crysis, крім всього цього, із зміненням рівня складності змінюється HUD, що напряму призводить до змінення геймплею.
Так, на найлегшому рівні складності всі вороги обводяться червоними контурами, гранати — рамками, є можливість їздити на транспортному засобі й одночасно стріляти із турелі, що встановлена на ньому. На найтяжчому рівні складності всі ці особливості зникають, а також зникає перехрестя прицілу. Таким чином, Crysis стає схожий на тактичний шутер.
Більш того, при виборі максимального рівня складності вороги починають розмовляти поміж собою корейською, внаслідок чого гравцю стає складно зрозуміти їх наміри.
Особливості геймплею
[ред. | ред. код]
Сюжет у Crysis повністю лінійний, хоча на більшості рівнів є деякі додаткові місії й цілі, які необов'язкові для виконання. Однак виконання чи невиконання цих цілей ніяким чином не впливає на сюжет, тому сюжет належить до лінійних.
Гра за стилем геймплею й дизайну рівнів умовно поділяється на дві частини. Перша частина — відкриті рівні, вільний геймплей. Друга частина — лінійний геймплей і «коридорний» дизайн рівнів.
Геймплей і дизайн ігрових локацій (рівнів) із першої частини гри, на відміну від сюжету, повністю нелінійні. Гра Crysis належить до ігор-пісочниць (англ. sandbox game) зі «стихійним» геймплеєм (англ. emergent gameplay). Гра не веде гравця конкретним шляхом, вона лиш дає йому базис для проведення поза-сценарних експериментів.
Можливості нанокостюма, модифікація зброї, доступні транспортні засоби і інтерактивне оточення є інструментами, за допомогою яких гравець не тільки проходить гру, але й повністю сам обирає стиль її проходження. Наприклад, можливо пройти цілий рівень, не вбивши при цьому жодного ворога. Будь-яка ворожа база чи табір перебувають на відкритій місцевості, тому вони доступні для атаки з будь-якого боку.
Гравець вільний змінювати свій стиль геймплею й тактику ведення бою в будь-який момент гри. Наприклад, гравець може в будь-який момент перейти від прихованих дій у стилі «стелс-екшен» до прямих перестрілок «лоб-у-лоб», а потім до снайперської стрільби. Наявність різноманітних транспортних засобів із великою кількістю можливостей ще сильніше впливає на непередбачуваність геймплею. Саме тому ця гра належить до ігор зі «стихійним» геймплеєм.
Наприклад, головну корейську базу в другому рівні «Відновлення» можна атакувати безліччю способів. Можна пробратися через головний вхід на транспорті, чи пішки. Можна атакувати базу з моря на катері, висадившись на пляжі й здолавши мінну смугу. Можна висадитися позаду бази і атакувати її з тилу. Можна пробратися на базу по гірській стежці. Можна розстріляти базу з сусідньої гори з допомогою гранатомета й снайперської гвинтівки. А можна в режимі «стелсу» проникнути на базу й, нікого не вбивши й не здійнявши шуму, виконати мету. Подібні ситуації повсюдно зустрічаються в першій частині гри.
Мультиплеєр
[ред. | ред. код]Вид зверху з ранньої версії багатокористувацьких карт у Crysis.
Мультиплеєр може здійснюватись як через Інтернет, так і через локальну мережу. У мультиплеєрі Crysis підтримується до 32 гравців на карті. Боти у мультиплеєрі відсутні. Є два різних режими гри: Instant Action (миттєві дії), що є стандартним Deathmatch; і Power Struggle (боротьба за владу), де грають дві протиборчі команди, кожна з яких намагається зруйнувати штаб суперника[52][53][54].
28 серпня 2006 року на виставці Games Convention 2006, яка проводиться в Лейпцигу в Німеччині, Crytek уперше демонструвала мережеву (багатокористувацьку) складову Crysis. Демонструвався режим «Power Struggle». Також відвідувачам виставки була надана можливість безкоштовно пограти у цей режим по локальній мережі на чотирнадцяти ПК[55].
Режим захоплення прапора (Capture the flag), первісно запланований, не ввійшов до фінальної версії гри, оскільки був надто схожий на режим Power Struggle[53]. Джек Мамайс (англ. Jack Mamais), співробітник Crytek, заявив, що Crytek сподівається, що цей режим буде розвинений спілкою моддерів[56]. Президент Crytek Джеват Єрлі також сказав, що й Team Action (командний deathmatch) не був доданий як режим мультиплеєра, тому що гравці прагнули б або до Instant Action, або до Power Struggle[57].
Офіційний набір мультиплеєрних карт, який уміщує три карти режиму Power Struggle і дві — режиму Instant Action, був випущений 24 грудня 2007 року під назвою Crysis Tournament Map Pack[58][59].
Instant Action
[ред. | ред. код]
Instant Action (укр. Миттєва сутичка) — стандартний Deathmatch упродовж кількох раундів[60]. Раунд закінчується, якщо гравець досяг максимальної кількості прапорів (очок), або якщо сплинув ліміт часу (у такому разі перемагає гравець, що набрав найбільшу кількість прапорів). У цьому режимі купувати зброю не можна, можна лиш підбирати те, що є. Спочатку в складі гри доступно 4 карти (локації):
- Armada (укр. Армада)
- Outpost (укр. Застава)
- Quarry (укр. Кар'єр)
- Steel Mill (укр. Сталеливарний завод)
Power Struggle
[ред. | ред. код]
Power Struggle (укр. Боротьба за владу[61]) — це помісь із Capture the flag і Team Deathmatch з тактичними елементами[60].
У режимі Power Struggle солдати американського спецназу Delta Force борються зі спецназом північнокорейської армії; у обох сторін є нанокостюми[53]. Усі гравці починають гру озброєні тільки пістолетами й базовим нанокостюмом — «прототипом»[53][62]. Щоб купувати зброю, пристрої до неї, амуніцію й транспортні засоби, гравець повинен виконувати цілі місії чи убивати ворогів. Ціль режиму Power Struggle — знищити ворожий штаб за допомогою інопланетних технологій чи ядерної зброї, які можна придбати, захопивши місця падіння інопланетян. Без цих технологій дуже складно перемогти, оскільки ворожа база охороняється безліччю автоматичних турелей, які можуть бути зруйновані тільки потужною людською зброєю чи інопланетними технологіями[53] [63] [64].
У режимі Power Struggle доступні всі транспортні засоби, які є в грі. Однак для того, щоб отримати до них доступ, необхідно захопити і тримати під контролем зону, яка спеціалізується на виробництві певного транспортного засобу — наприклад, захопивши зону з портом, гравець може розвивати водяний транспорт. Транспортні засоби можуть бути украдені, навіть якщо команда-злодій не захопила зону, що виробляє потрібний тип транспорту[62]. У залежності від налаштувань, визначених адміністратором сервера (host), гра в режимі Power Struggle може продовжуватись до 10 годин, які покриють декілька циклів день/ніч. Тривалість циклів дня/ночі залежить від налаштувань сервера[53]. Важливо зазначити, що фізичні ефекти і зміна циклів день/ніч доступні, тільки якщо гра ведеться на DirectX 10 сервері.
Спочатку в складі гри доступно 5 карт (локацій):
- Beach (укр. Узбережжя)
- Mesa (укр. Енергія)[65]
- Plantation (укр. Плантація)
- Refinery (укр. Очисний завод)
- Shore (укр. Берег)
Сюжет
[ред. | ред. код]
Цікавий факт
Розробники «забули» у демоверсії Crysis дизайн-документ із сценарієм гри. Файл лежить за адресою:
…\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Localized\english.pak\Languages
\compiled docs\Master Document (All Acts).doc (english.pak — це ZIP-архів).
Цей 27-сторінковий документ англійською мовою містить у собі докладний опис сюжету та діалоги.[66]
Сюжет у Crysis, як і в більшості відеоігор, можна умовно розділити на дві частини — сюжет до гри і сюжет, що розвивається під час гри. Однак головною відмінністю від інших ігор є те, що для рядового геймера, що грає в Crysis, передігровий сюжет буде невідомий. Невідомо, чи це є бажанням розробників полегшити сюжет, або ж спеціально його приховати, подібно сюжету в іграх серії Half-Life.
У самій грі можна зібрати усі відомості про передігровий сюжет. В ігрових локаціях «розкидано» доволі багато паперових газетних листів. Якщо збільшити якість текстур у грі до максимуму й придивитися на ці листки з близької відстані, використовуючи оптичний приціл або бінокль, то можна чітко роздивитись заголовки і підзаголовки газетних статей, а також газетні ілюстрації. У будинках корейців можна знайти портрети вигаданого лідера Кореї в 2020 році — Кім Чонджуля (англ. Kim Jong Juul). Однак найбільше уявлення про сюжет дають радіопередачі, в яких канал BBC розповідає про статус Кореї на геополітичній арені, про наміри Сполучених Штатів відносно островів Лінгшан і про деталі бойової операції американських військ по захопленню острова. Радіоприймач можна найти у різних частинах гри, а також при посадці в деякі транспортні засоби.
Зав'язка сюжету й його передумови
[ред. | ред. код]
Події Crysis розгортаються в недалекому майбутньому, на островах Лінгшан (англ. Lingshan) у Філіппінському морі. Згідно з сюжетом гри, ці острови уже не перший раз хвилюють суспільство конфліктами, що розвиваються на їх території.
Згідно з сюжетом, в КНДР до влади приходить новий лідер Kim Jong Juul, котрий у 2008 році проводить ряд економічних реформ, що призводять до суттєвих змін у всьому устрої країни. Великі міста перетворюються фактично в незалежні утворення зі своєю ринковою економікою; Пхеньян стає другим за значущістю центром високих електронних технологій; купуються великі партії передових військових технологій у Китаю. З урахуванням того, що КНДР володіє ядерною зброєю, їх статус на політичній арені виростає до неймовірних висот.
За досягненням таких результатів, першою метою Кореї стає укріплення своїх позицій у Тихому океані. Об'єктом її уваги стає низка невеликих острівних держав, які порівняно легко взяти під контроль.
Далі, у 2016 році КНДР надає допомогу островам Лінгшан у встановленні прокомуністичного режиму. Пхеньян призначає там свій маріонетковий уряд і оголошує про націоналізацію американської власності, що перебуває на островах, сумою в декілька мільйонів доларів. Почався великий скандал, однак відкритого воєнного конфлікту тоді вдалося уникнути.
У серпні 2020 року, згідно з сюжетом гри, відносний спокій острова Лінгшан знову було порушено. Уряд КНДР блокує острів кільцем військових кораблів і евакуює тисячі місцевих жителів, пояснюючи це підвищеною сейсмічною активністю на острові й загрозою виверження вулкана; а присутність корейських військових носить «суто гуманітарний характер» (командує військами генерал Кхон). Дані про сейсмічну активність частково підтверджувались тим, що підземні поштовхи були також зафіксовані й на Гаваях. Однак, на думку провідних вчених США, у цьому районі ніколи не було вулканічної активності. Держсекретар США заявляє, що дії КНДР можна розцінювати тільки як вторгнення.
Приблизно в той же час супутники NASA фіксують на острові різкі температурні аномалії. Спершу їх сприймають за ядерні вибухи, до справи підключаються РУМО й АНБ. Під прикриттям «Міжнародної Археологічної Асоціації», що веде роботу в цьому районі, на острів організовується експедиція, у склад якої, крім археологів і вчених, входять також агенти ЦРУ. Керує експедицією доктор Розенталь. На острів їх доставляє судно «Lusca's Call», що приписане до порту в Сан-Дієго.
У ході своїх робіт/розкопок, експедиція натикається на «древній механізований артефакт/статую». Сигнал, що випускається цим «артефактом», привів їх до «Храму», розташованому в глибині гори.
За попередніми оцінками спеціалістів, вік обох знахідок становить близько декількох мільйонів років.
У пресі з'являються сенсаційні статті про незвичайні знахідки археологів (заголовок газети — «World renowned archeologist uncovers another prehistoric "mechanical" artifact»), а жителі острова раз у раз бачать у небі непізнані літаючі об'єкти.
Узявши під контроль острів, корейці беруться безпосередньо за «Експедицію Розенталя», ретельно контролюючи її роботу та допитуючи її членів.
7 серпня 2020 року було отримане повідомлення від дочки доктора Розенталя, Єлени Розенталь, що також входила до складу «Експедиції», у якому вона коротенько викладає істинну ситуацію та просить про допомогу. Після цього зв'язок з островом втрачається.
12 серпня 2020 року отриманий чіткий аварійний сигнал з археологічного судна «Lusca's Call».
14 серпня 2020 року, за сюжетом гри, уряд США приступає до рішучих дій: для роз'яснення ситуації на острів Лінгшан відправляють спецпідрозділ «Хижак» («англ. Raptor») у складі п'яти бійців спецзагону Дельта під командуванням майора Бернса (позивний «Пророк»). Інші члени загону мають позивні «Ацтек», «Блазень», «Псих» і «Номад» («Кочівник» у перекладі з англ.; головний герой, повне ім'я — Джейк Данн). Штаб під командуванням адмірала Моріссона базується на авіаносці «Конституція»[67] за підтримкою кораблів супроводу. Вся бойова група перебуває в безпосередній близькості від острова, але зберігає безпечну дистанцію, щоб не провокувати корейців. Польовим командиром армії десанту призначається майор Стрікленд. Первинна мета операції характеризується як «знайти і врятувати» членів експедиції Розенталя, ґрунтуючись на координатах сигналу з судна «Lusca's Call».
З цього моменту починається сама гра.
Безпосередній розвиток сюжету в грі
[ред. | ред. код]
У грі присутні 11 рівнів. Кожен рівень має 2 назви. Перша назва є «зовнішньою» і призначена для гравців; відображається під час завантаження рівня. Друга назва є «внутрішньою», вона використовується механізмом самої гри; наприклад, щоб завантажити вибрану карту з консолі, необхідно ввести внутрішню назву рівня.
Кожен рівень представлений однією неподільною локацією. Після закінчення поточного рівня йде завантаження наступного. Всередині самих рівнів завантажень немає, оскільки підзавантаження ігрових даних здійснюється динамічно. У кожному рівні є декілька глав. Глави прив'язані, переважно, не до конкретних частин рівня, а до розвитку сюжету. Таким чином, гравець може перетнути весь рівень, однак поки він не виконає деяке «сюжетне» завдання, зміна глави не відбудеться.
Contact (Контакт)
[ред. | ред. код]
Початок гри. Висадка здійснюється з борту військово-вантажного літака на парашутах із висоти у 8 тисяч метрів над землею. Однак вона проходить не надто вдало, ще в повітрі група «Хижак» зіштовхується з непізнаним літаючим об'єктом і безладно приземляється по узбережжю[68]. Ацтек приземляється в рощу і, заплутавшись стропами парашуту в гілках, просить про допомогу. Номад, що вижив при падінні у воду і Блазень вирушають його рятувати. Раптово джунглі прорізає різкий звук криків, пострілів і дивних механічних звуків. Вийшовши до їх джерела, Номад і Блазень виявляють чотирьох мертвих корейців і мертвого Ацтека, що повис на стропах парашута. Пророк дистанційно активує самоліквідацію нанокостюма Ацтека, щоби не дати корейцям дослідити нанокостюм і перехопити технологію. Пізніше бійці загону «Хижак» знаходять корабель «Lusca's Call», вкритим льодом. Там на групу нападає бойовий робот інопланетян, хапає Блазня і забирає його з собою[69].
Recovery (Відновлення)
[ред. | ред. код]
Бійці, що залишились у загоні, знаходять понівечене тіло Блазня недалеко від корабля та табору корейців. Ще біля замороженого корабля стає відомо про існування якогось розкопу, де працювала експедиція, і про те, що одного заручника тримають у селі, що зайняте військами неподалеку. Номад із Психом пробираються до села та звільняють заручницю. Заручниця, дівчина азійської зовнішності, виявляється агентом ЦРУ й розповідає, що вони не посилали сигналу з судна «Lusca's Call»; більш того, вона взагалі не знає, що з ним сталося. Також вона розповідає про смерть одного з членів експедиції (Бадовскі — пізніше гравець знаходить його вмерзлий труп у джунглях) і підтверджує, що решту тримають на розкопці. Псих вирушає супроводжувати заручницю в зону евакуації, а Пророк із Номадом ідуть до розкопу[69].
Relic (Релікт)
[ред. | ред. код]
По дорозі до пункту призначення трапляється черговий напад інопланетного робота, котрий тягне Пророка в невідомому напрямку. Номад уважає його загиблим і повідомляє про це в штаб, а сам продовжує виконувати завдання під керівництвом майора Стрікленда. Після прибуття на розкопки він знаходить лиш одного доктора Розенталя, що продовжує вивчати «Артефакт», який є точною копією того інопланетного робота, який напав на загін «Хижак». Доктор Розенталь намагається переконати генерала Кхона (командуючого корейськими військами на острові) не робити поспішних дій відносно «Храму». Однак той, посилаючись на увагу США, що посилилась до даної справи, наказує збільшити швидкість робіт. Номаду ж Розенталь повідомляє про те, що решта членів експедиції перебуває на роботах у «Храмі». Раптово «Артефакт» оживає, загоряється яскраво-синім сяянням і вмикає систему самознищення, у результаті якої все головне приміщення розкопу різко охолоджується майже до температури абсолютного нуля. Доктор Розенталь гине, а Номада рятує його нанокостюм.
Із Штабу Номаду повідомляють про те, що уряд США розраховує на цей острів і щоб той пробирався в точку евакуації, де його підбере VTOL (англ. Vertical Take-Off and Landing — Літак вертикального злету та посадки). Номад повинен приєднатися до операції «вторгнення» на острів[69].
Assault (Штурм)
[ред. | ред. код]
На борту VTOL'а Номад зустрічається з Психом, що вже доставив заручницю на «Конституцію».
Вторгнення армії США проходить не найкращим чином, однак вчасно скоординувавши дії основних сил із спец. групою «Хижак», їм усе ж удається зайняти гавань і потопити корейський крейсер. На VTOL'ах прибувають основні сили вторгнення та бронетехніка разом із майором Стріклендом. Психу Стрікленд дає особливе завдання та відправляє його на допомогу групі Альфа[69].
Onslaught (Наступ)
[ред. | ред. код]
Американські війська за підтримки бронетехніки і авіації прориваються до підніжжя гори, де розташовується штаб військ КНДР, генерал Кхон і сам «Храм». Діставшись майже до самого підніжжя гори, Номад помічає, як у гору почали бити блискавки, які супроводжуються сильними підземними поштовхами, частковим обваленням гірської породи і неприродними механічними звуками. Із самої гори декілька разів вилітають роботи і атакують корейців[69].
Awakening (Пробудження)
[ред. | ред. код]
Основні війська відстають від Номада, тому в шахти, що ведуть до «Храму», він спускається один, а невеликий загін десантників залишається охороняти вхід. Біля самого «Храму» Номад потрапляє до пастки корейського спецназу в нанокостюмах і особисто генералу Кхону. Той уже здогадався, що це не просто храм, а дещо більше — «нескінченне джерело енергії», як він уважає; і він не допустить, щоб це джерело дісталося американцям. Кхон змушує членів експедиції, що залишились, серед яких є і Єлена Розенталь, почати ланцюгову реакцію, здатну запустити «храм/джерело». Поштовхом до такої реакції повинен послужити спрямований вибух тактичного заряду біля входу до «храму\джерела». Єлена вмовляє Кхона не робити цього, та марно, — заряд підривають. Починаються сильні електромагнітні збурення, у результаті яких гинуть усі, крім Єлени, Номада та Кхона, якого Номад згодом убиває. Реакція, що розпочалась, призводить до руху всю товщу гори, і печера з «храмом» починає обвалюватись. Єлену все ж устигає підібрати VTOL, що прилетів вчасно, а Номада завалює. Оговтавшись, він вирішує просуватися вглиб гори через прохід, що утворився в «Храмі»[69].
Core (Ядро)
[ред. | ред. код]
Незабаром Номад розуміє, що це був зовсім ніякий не «храм», і не «нескінченне джерело енергії», а корабель прибульців, всередині якого не діє гравітація та панує дуже низька температура, біля −200 °F (-129 ° С). Там він зустрічає желеподібних інопланетян з досить специфічною будовою тіла та манерою пересування (відсутність гравітації напряму вплинула на їх розвиток). Мандруючи кораблем, він записує все на вбудовану в костюм аудіо-відеокамеру, і збирає немало корисних відомостей, зокрема про вторгнення, що готується інопланетянами. Воно розпочинається, коли Номад уже перебуває біля самого виходу[69].
Рівень «Core» був доданий ігровим журналом «Ігроманія» до десятки найкращих ігрових моментів 2007 року та зайняв у списку третє місце, поступившись першими двома місцями моментам із ігор Call of Duty 4 та BioShock. Журналісти так прокоментували цей рівень: «Ось уже три години ви носитеся sandbox-джунглями, усе це починає неабияк стомлювати. І тут гра неочікувано поміщає вас усередину величезної скелі, яка насправді ніяка не скеля, а база прибульців. Де до того ж не працює гравітація. Дві години чистого концентрованого захвату»[70].
Paradise Lost (Втрачений рай)
[ред. | ред. код]
Вибравшись, Номад виявляє закляклі, покриті снігом джунглі. Вийшовши на зв'язок, Стрікленд розповідає, що гору/корабель прибульців оточує якась льодяна сфера, із якої часто вилітають непізнані літаючі об'єкти і атакують війська. Він також повідомляє про те, що війська армії США йдуть із острова і Номаду також слід забиратися зі сфери у зону евакуації. Температура в сфері, за приблизною оцінкою, біля −200 °F (-129 ° С), вижити без костюма там неможливо. Біля залишків одної з на смерть замерзлих груп морпіхів Номад зустрічається з Пророком, що якось незрозуміло залишився в живих, та ще й з модифікованою інопланетною зброєю в руках. Однак костюм Пророка був сильно пошкоджений в бою. Разом вони вибираються зі сфери через міст і приєднуються до групи морських піхотинців, що вижила, яка розмістилась біля зовнішнього краю «Льодяної сфери» відразу за мостом[69].
Exodus (Вихід)
[ред. | ред. код]
Зв'язавшись по рації зі Стріклендом, морпіхи і Номад з Пророком отримують наказ відступати до узбережжя. Під час поїздки на джипах через постійні атаки інопланетних роботів гинуть всі морські піхотинці, а Номад і Пророк, що вижили, залишаються свідками аварії VTOL'а з Єленою на борту.
Витягнувши Єлену з-під уламків під ворожим вогнем, Пророк разом із Єленою летять на евакуаційному VTOL'і, а Номад і прибулий загін морських піхотинців залишаються їх прикривати. Номад вирушає на основну базу американських морпіхів на острові, де зустрічається з майором Стріклендом. Тут, під неперервним ворожим вогнем, відбувається евакуація залишків американських військ із острова. Номад відлітає на останньому евакуаційному VTOL'і, а майор Стрікленд залишається й гине, намагаючись затримати величезного інопланетного робота-павука, що поривався знищити рятувальні VTOL'и[69].
Ascension (Підйом)
[ред. | ред. код]
Під час польоту Номада на VTOL'і відбувається атака інопланетян і Номад змінює загиблих пілотів. Пілотуючи підбитий VTOL, Номад виконує накази командира авіаланки і летить на «Конституцію».
Під час польоту Номад стає свідком драматичного відступу військ США з острову, яке проходить у хаосі та паніці: деяких забувають, деякими жертвують, деяких елементарно кидають[69].
Reckoning (Підсумок)
[ред. | ред. код]
На авіаносці «Конституція» Номад зустрічає Психа, що доставив на авіаносець одного з роботів-прибульців. Єлена Розенталь розповідає, що механізми прибульців живляться енергією з будь-яких джерел, чи то блискавка чи атомний вибух. Також Єлена повідомляє, що інопланетні машини (не самі прибульці) спілкуються за допомогою електронних сигналів, і їй вдалося виявити сигнал, який вони видають при підзарядці, — він охороняє їх від перевантаження.
Номад вирушає до технічного відсіку, де зустрічається з Пророком. Там же Єлена установлює на нанокостюм Номада імітатор сигналу прибульців, але зі зворотною полярністю, який повинен порушувати роботу інопланетних механізмів. Псих висловлює недовіру до Пророка, а особливо до його здібності використовувати зброю прибульців, недоступну іншим.
Запис Номада, зроблений на кораблі прибульців, викликає сильне зацікавлення командування. Адмірал Моррісон утаємничує Номада в деталі операції, що раніше були секретними. Військові вирішують завдати ядерного удару по сфері, проти чого заперечує Єлена Розенталь. Моррісон усе ж наказує завдати удару, посилаючись на вище командування. У цей час Пророк викрадає один із VTOL'ів і відлітає з авіаносця в напрямку сфери.
Результатом ядерного вибуху стає не знищення, а збільшення сфери, а також бурхливе розповсюдження інопланетних роботів за всіма напрямками, перший удар якого приймає на себе бойова група «Конституції». Під час битви ціною потоплення авіаносця знищується великий корабель прибульців. Псих, Номад і Єлена виживають (не в останню чергу завдяки роботу імітатору сигналу) і вирушають назад на острів на пошуки Пророка. На цьому гра закінчується[69].
Збройні сили Сполучених Штатів
[ред. | ред. код]
Спецназ Сполучених Штатів
[ред. | ред. код]
Протагоніст, Номад, є членом групи «Хижак», яка сформована з бійців Дельти (SFOD-D — Special Forces Operational Detachment-Delta). Група складається із п'яти чоловік: Ацтек, Блазень, Псих, Кочівник (Номад, протагоніст) і Пророк (керівник групи). Справжні імена персонажів розкриті в редакторі Sandbox 2 Editor, який поставляється разом із грою. Ацтек і Блазень помирають майже в самому початку гри, і в живих залишаються лише троє. JSOC (англ. Joint Special Operations Command — Об'єднане Командування Спеціальних Операцій) є координатором загону, однак пізніше командування бере на себе персонал авіаносця «Конституція».
- 1-й лейтенант Джейк Данн (англ. Jake Dunn), позивні — Кочівник (англ. Nomad): Протагоніст. Його обличчя не показується (за винятком концептуальних художніх праць) і він виконує завдання з цілеспрямованим запалом[71].
- Гарольд Кортез (англ. Harold Cortez), позивні — Ацтек (англ. Aztec): Убитий і скалічений разом із чотирма корейськими патрульними у самому початку гри.
- Мартін Хокер (англ. Martin Hawker), позивні — Блазень (англ. Jester): Коли група «Хижак» найшла заморожений корабель у глибині джунглів далеко від берега, Блазень був атакований і захоплений інопланетним механізмом, який потяг його в джунглі. Скалічене тіло Блазня було знайдене недалеко від корабля.
- Сержант Майкл Сайкс (англ. Michael Sykes), позивні — Псих (англ. Psycho): Раніше був співробітником британської SAS (англ. Special Air Service — Спеціальна Авіадесантна Служба), пізніше приєднався до сил Delta Force. Має тенденцію використовувати британську профанацію й витатуював символи відзнаки SAS на своїй потилиці. Є протагоністом в аддоні Crysis Warhead.
- Майор Лоренс Бернс (англ. Laurence Barnes), позивні — Пророк (англ. Prophet): лідер загону «Хижак». Він, також, як і Блазень, був викрадений інопланетним механізмом, однак його тіло не було знайдене. Після викрадення, командування загоном бере на себе майор Стрікленд. Пророк дивним чином знову з'являється в грі в той момент, коли Номад покинув космічний корабель прибульців, однак його поведінка дивна. Він зумів незрозуміло як використовувати і перенастроювати під себе інопланетну зброю, і, здається, йому притаманне більш глибоке розуміння техніки прибульців, ніж кому-небудь ще. У кінці гри Пророк за не зовсім зрозумілими причинами втікає з авіаносця та повертається на острів.
Корпус морської піхоти Сполучених Штатів
[ред. | ред. код]
Під керівництвом майора Стрікленда, U.S.M.C. (англ. United States Marine Corps — Корпус Морської піхоти Сполучених Штатів) поставляв більшу частку наземної військової техніки і морських піхотинців під час конфлікту. Мобільний штаб U.S.M.C. розташований на головному кораблі морської ударної групи ВМС США, авіаносці «Конституція» і розгортає наступальні сили на острові за допомогою великої кількості VTOL. Майор Стрікленд приймає командування місією після викрадення Пророка, однак сам гине в бою: щоб відволікти інопланетну машину від евакуаційних VTOL'ів, він навмисне залишається.
Флот Сполучених Штатів
[ред. | ред. код]
Адмірал Річард Моррісон (англ. Richard Morrison) керує авіаносним ударним з'єднанням, що складається із декількох кораблів Військово-Морського Флоту США на чолі з авіаносцем «Конституція»[67]. Саме на головному кораблі, «Конституції», відбуваються дії останнього епізоду. Після того, як реактивний винищувач-бомбардувальник F-35C завдає удару по інопланетній сфері ядерною ракетою, величезну кількість інопланетної техніки знищує морське авіаносне ударне з'єднання. Авіаносець «Конституція» зазнає атаки величезного інопланетного механізму та тоне. У кінці гри Єлена повідомляє Номаду, що друга частина Військово-Морського флоту США прибуває із Японії і буде на місці конфлікту через декілька годин.
Команда доктора Розенталя
[ред. | ред. код]
Археологічна команда доктора Розенталя (англ. Rosenthal), що складається із п'яти чоловік, є членом «Міжнародної Археологічної Асоціації». У склад команди, крім Розенталя, входять його дочка Єлена (англ. Helena), Бадовскі (англ. Badowski), неназвана жінка з азіатською зовнішністю, а також ще одна людина, Метью Джексон (англ. Matthew Jackson)[72]. Команда перебуває на острові з метою пошуку та вивчення залишків древньої інопланетної раси. Розенталь раніше також знаходив залишки інопланетян у різних куточках планети. Після прибуття на острів команда потрапляє під владу генерала Кхона, який використовує їх у своїх цілях. Неназвана азіатка виявляється агентом ЦРУ, посланим для того, щоб таємно передавати інформацію американським військовим. Номад разом із Психом рятують її під час допиту, після чого Псих відводить її на авіаносець «Конституція». Бадовскі є першою жертвою: Пророк і Номад знайшли його труп із численними льодяними бурульками у спині. Доктор Розенталь гине на розкопу під час активації інопланетного апарата. Метью Джексон був застрелений у голову генералом Кхоном у присутності Єлени і Номада. Єлена виживає й, можливо, з'явиться в сиквелах гри.
Армія Північної Кореї
[ред. | ред. код]
На острові північнокорейську армію очолює генерал-полковник Рі Чан Кхон (англ. Ri Chan Kyong), відомий своїм звірством. У розпорядженні армії перебувають значні сили піхоти, військова техніка від джипів до танків, а також гелікоптери. Пізніше стає відомо, що генерал і його особиста охорона використовують нанокостюми, аналогічні тим, які використовують бійці Дельти.
Прибульці
[ред. | ред. код]
Діючи із масивного космічного корабля, самі прибульці мають обтічні тіла й «плавають» усередині свого корабля, на якому панує невагомість. Їх біомеханічні воєнні машини мають варіації від невеликих механізмів, здатних маневрувати у закритих приміщеннях, до величезних роботів, здатних наносити руйнування своїми кінцівками. У кінці гри можна спостерігати тисячі інопланетних механізмів, що говорить про глобальний план вторгнення на Землю.
Усі технології прибульців так чи інакше пов'язані з дуже низькими температурами. Так, більшість їх зброї або заморожує ціль, або випускає в неї велику кількість льодяних бурульок на високій швидкості. Ця зброя не потребує боєприпасів, однак їй необхідний час «на охолодження» після тривалого періоду непереривної стрільби. У прибульців є й інші типи зброї, такі як науково-фантастична «пушка сингулярності», чи традиційніші зразки, такі як леза та шипи, безпосередньо вбудовані в їх бойові машини. Деякі неброньовані прибульці, які зустрічаються Номаду на інопланетному кораблі, використовують бластери із традиційним науково-фантастичним дизайном.
Ігровий рушій
[ред. | ред. код]Докладніше: CryEngine 2[показати]Системні вимоги
Crysis використовує новий ігровий рушій — CryEngine 2 — який є наступником CryEngine, що використовується в грі Far Cry. CryEngine 2 — один із перших рушіїв, що використовують Direct3D 10 (графічний підрозділ DirectX 10), однак він також підтримує DirectX 9 як на Windows Vista, так і на Windows XP[73].
Рой Тейлор (англ. Roy Taylor), Віце-президент Відділу відносин по інформаційному наповненню в NVIDIA, говорив щодо складності рушія, заявляючи, що в Crysis є більш ніж мільйон рядків програмного коду, 1 Гбайт текстурних даних і 85 000 шейдерів[13].
Незабаром після випуску демонстраційної версії гри деякі ентузіасти помітили, що редагуючи файли конфігурації, більшість «дуже високих» параметрів настройки графіки (звичайно зарезервованих тільки для DX10 і, відповідно, Windows Vista) можна активувати і під DX9 і Windows XP. «Дуже високий» графічний режим DX9 виглядає майже ідентичним режиму DX10, але з певними графічними особливостями, які неможливо правильно відтворити під DX9. До них належать, наприклад, розмитість зображення об'єкта, що рухається (англ. Object Motion Blur)[74].
Редактор Sandbox 2
[ред. | ред. код]Докладніше: Sandbox (ігровий редактор)
Crysis містить редактор Sandbox 2, дуже схожий на Sandbox 1, що використовувався в Far Cry. За допомогою Sandbox 2 можливо створити нові та редагувати наявні ігрові рівні. Підтримується створення як однокористувацьких, так і багатокористувацьких карт. Sandbox 2 дозволяє гравцеві легко створювати його власні рівні, бачачи все в режимі реального часу та в межах редактора. Гравець також може перейти до карти, над якою працює, у будь-який час і перевірити її. Crytek також використовувала Sandbox 2 для створення гри[75].
Як заявлено в посібнику, що супроводжує Sandbox 2, Windows XP Professional x64 Edition і Windows Vista x64 Edition є єдиними операційними системами, які офіційно підтримуються редактором. За словами Crytek, використовування 32-бітних систем може призвести до нестабільної роботи програми. Це пов'язано з низькою кількістю доступної віртуальної пам'яті — не більше 2 Гб на один процес.
Для розширення можливостей редактора Crytek випустила Crysis Mod SDK.
Спеціальне видання
[ред. | ред. код]
Спеціальне колекційне видання Crysis, з яким постачаються три диски, містить[76][77]:
- залізну упаковку «Steelbook box» (не доступна в американській версії гри);
- DVD з грою Crysis;
- Бонус-DVD (англ. Crysis Bonus Content DVD), у який входить:
- короткометражні фільми «Making of Crysis» та «Meet the Developers»;
- початкове концепт-відео Crysis;
- додаткові «ключові трейлери»;
- показ змін у художніх і концептуальних роботах під час розробки;
- скриншоти у великій роздільності;
- (англ. Storyboards)
- CD з оригінальним саундтреком від композитора Інона Зура.
- 28-сторінкове керівництво до гри;
- книга з концепт-артами на 16 сторінок;
- ексклюзивний транспортний засіб — бронетранспортер-амфібію (доступна в мультиплеєрі)
https://itorrents-igruha.org/165-1-krizis-1-crysis-1.html
https://itorrents-igruha.org/1314-034-crysis-warhead-rus-1.html
https://itorrents-igruha.org/166-899-crysis-2.html
https://itorrents-igruha.org/167-88-krizis-3-crysis-3-na-kompyuter-37.html